V letu 2022 prihaja že tretja ponovitev dogodka »HeritageHack«, ki skozi format hackathona povezuje mlade in institucije s področja dediščine ter krepi vezi znotraj kreativnih in kulturnih industrij.
Pri Zavodu ID20 bomo v letu 2022 v sodelovanju s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, »HeritageHack« prvič organizirali izven Idrije, v izbranem muzeju, arhivu, naravnemu parku, interpretacijskemu centru ali zavarovanemu območju v Sloveniji. S tem želimo v idrijskem okolju dodobra preizkušen format preseliti tudi v druge kraje na obrobju, ki se ponašajo z bogato kulturno ali naravno dediščino.
Kaj je »HeritageHack« in kako poteka?
»HeritageHack« je večdnevni tip dogodka po modelu »hackathonov«. Beseda izvira iz kombinacije besed »hack« in »maraton« in pomeni maratonsko iskanje rešitev na zastavljene izzive. Pri Zavodu ID20 smo tovrsten tip dogodka, ki je sicer običajen v računalništvu in poslovnem svetu, prilagodili in izpopolnili za področje kulturne dediščine. V treh dneh (od petka popoldne do nedelje zjutraj) se večinoma mladi udeleženci v skupinah soočijo z enim izmed več izzivov – v dobrem dnevu pa morajo oblikovati predlog rešitve, ki ga v nedeljo dopoldne predstavijo komisiji, ta pa izbere zmagovalce.
Zaradi razmer, povezanih z epidemijo COVID-19, bomo dogodek izvedli hibridno. Udeleženci bodo tako sodelovali na daljavo, od doma, medtem ko bomo v prostorih izbrane institucije postavili »studio«, kjer bodo zbrani moderator, mentorji, ocenjevalna žirija in predstavniki institucije. V le nekaj dneh bodo tako mladi različnih profilov in interesov oblikovali kopico rešitev za izzive, ki jim jih predstavi izbrana institucija – naj bo to nova vsebina grajske kleti, drugačna turistična doživetja ali pa digitalne izkušnje! Udeleženci v zameno dobijo nepozabno izkušnjo, sklenejo nova prijateljstva in se preizkusijo v novih vlogah.

Aktivnosti projekta HeritageHack
A1: Izbor lokacije (januar – marec 2022)
Preko javnega poziva vsem GLAM institucijam (galerija, knjižnice, arhivi, muzeji) ter pogovorov z zainteresiranimi bomo izbrali institucijo, ki nudi prostor ter tematiko dogodka. Pri izboru bomo imeli v mislih dostopnost, atraktivnost teme, razvojni potencial ter možnost povezav z drugimi dediščinskimi institucijami.
A2: Definiranje izzivov (marec – april 2022)
Skozi 1 podjetniško delavnico, namenjeno zaposlenim v dediščinskih institucijah bomo oblikovali 3 izzive, ki nudijo dovolj manevrskega prostora za KKS ter so simptomatična za dediščinski sektor. Za izzive bomo zbrali gradiva (poslovni podatki, tlorisi, registri in popisi, fotografsko in video dokumentacija…), ki bodo sodelujočim omogočala hitro reševanje izziva.
A3: Organizacija dogodka (april – maj 2022)
Na podlagi izkušenj bomo organizirali spletni dogodek, ki bo sneman na izbrani lokaciji (izzivodajalci, žirija in organizatorji se nahajajo fizični »v živo« na lokaciji, udeleženci pa preko spleta v svojih domovih) ter pričeli z zbiranjem prijav ter promocijo dogodka. S prijavljenimi bomo kontinuirano komunicirali ter jim pomagali pri pripravah na dogodek.
A4: Izvedba dogodka (maj/junij 2022)
Izpeljali bomo spletni dogodek po načrtu in po potrebi s sprotnimi prilagoditvami. Ključno vodilo bo dobro počutje sodelujočih ter spodbujanje interakcij med udeleženci in sektorji. Dogodek bo spleten, pri čemer bodo udeleženci prisotni preko spleta (platforma Hopin), organizatorji, žirija, mentorji in izzivodajalci (predstavniki dediščinske institucije) pa fizično na lokaciji institucije.
A5: Popotnica idejam (junij 2022)
Z izbranimi tremi ekipami se bomo individualno dobili ter v poldnevnem programu in v dogovoru z dediščinskimi institucijami preverili in pripravili načrt realizacije ali nadaljnjega razvoja idej. Drugim ekipam bomo pomagali pri navezovanju in ohranjanju stikov – povezali jih bomo z drugimi dediščinskimi institucijami, ki so izkazale interes za sodelovanje.
Trajanje projekta: 1. 1. 2022–31. 6. 2022
Vrednost operacije: 9.374,00 €
Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Projekt sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

Fotografije: www.slovenia.info, Jan Sedej