Osnovnošolci odkrivali zgodbe hiše Giser

V torek, 12. oktobra, smo rudarsko hišo Giser ponovno odprli za obiskovalce. Tokrat za učence 8. razreda Osnovne šole Idrija, ki so odkrivalo bogato arhitekturno dediščino idrijskih rudarskih hiš. Za kratek čas so postali detektivi in raziskovali notranjost rudarskih hiš, številne zanimivosti pa so izvedeli tudi na »sprehodu«, ki je potekal okrog hiše.

Osnovnošolci so hišo obiskali v okviru kulturnega dneva, ki je bil posvečen arhitekturni dediščini Idrije. V Zavodu ID20 smo se z veseljem odzvali povabilu, da učencem na zanimiv način predstavimo rudarsko hišo Giser, ki smo jo poleti s pomočjo prostovoljcev uredili in očistili.

Učenci so postali detektivi

Učenci so tako v kratkem, enournem programu na zanimiv in interaktiven način spoznali značilnosti idrijskih rudarskih hiš in se vživeli v življenje, kot so ga doživeli nekdanji prebivalci hiše. Prvi del programa je zajemal nekakšno detektivsko igro, v okviru katere so učenci v hiši pod vodstvom Drejca Kokošarja iskali različne predmete in ugotavljali, čemu so bili namenjeni. Tako so igrivo odkrivali zgodbe hiše in nekdanjih prebivalcev. Prav zanimivo je bilo videti, kako so se učenci vživeli v zgodbe in delo idrijskih Sherlockov Holmesov obogatili z domišljijskimi podobami.

Učenci so sodelovali v detektivski igri, v kateri so odkrivali predmete in druge elemente, tipične za rudarske hiše. Foto: Leon Pisk

Neobičajen sprehod

V drugem delu programa pa so se z Matevžem Šlabnikom odpravili na sprehod, ki pa še zdaleč ni bil dolgočasen. Okolica rudarske hiše Giser namreč skriva številna presenečenja, ki so povezane z nekdanjimi navadami in načinom življenja prebivalcev Idrija. Tako so učenci na 360° sprehodu okrog hiše spoznali, zakaj je celotna hiša zgrajena samo iz kamna, lesa in apna ter odkrili pomen vrtov, ki obkrožajo hišo. Največja zanimivost pa je bila vsekakor posebna jama poleg hiše, ki se kljub domnevam učencev ni izkazala za kripto ali bunker, marveč za preprosto apneno jamo, kjer so v preteklosti skladiščili gašeno apno.

Osnovnošolcem je bila najbolj zanimiva apnena jama, kjer so hranili gašeno apno. Foto: Leon Pisk

Po odzivih sodeč verjamemo, da so osnovnošolci v kratkem enournem programu dodobra spoznali, kako so živeli Idrijčani še pred nekaj desetletji in ugotovili, zakaj imajo rudarske hiše tako velik pomen za dediščino Idrije z okolico. Učenci so sicer v zanimivem dopoldanskem programu, ki ga je organizirala Osnovna šola Idrija, spoznavali še podobe Idrije z upokojenim arhitektom Cvetom Kodrom in ustvarjali s Primožem Pavšičem, mlajšim idrijskim arhitektom.