Kulturna dediščina Slovenije je izjemno bogata, vendar se številni nosilci nesnovne dediščine, kot so rokodelci in ustvarjalci, soočajo z različnimi izzivi. Njihova prizadevanja si zaslužijo podporo, ki bo omogočila trajnostno ohranjanje dediščine ter spodbudila razvoj lokalnih skupnosti. Jeseni smo v okviru projekta Forma Rural organizirali delavnice, ki so se osredotočile na specifične potrebe teh skupin.
Grajenje mreže ustvarjalcev in rokodelcev
Z rokodelci in drugimi nosilci nesnovne dediščine sodelujemo že dolgo, predvsem skozi Praznik idrijskih žlikrofov in druge projektne aktivnosti, kot je lanski projekt Common Good. Pri slednjem smo prepoznali ključne izzive, s katerimi se soočajo ustvarjalci: potrebo po praktičnem znanju za učinkovito promocijo in podporo pri grajenju osebnih blagovnih znamk, ki izražajo dediščinsko vrednost in lokalno identiteto. Zavedamo se, da se ustvarjalci soočajo z omejenimi sredstvi za profesionalno oglaševanje, pomanjkanjem časa in veščin za pripravo privlačnih vsebin, ki bi pritegnile sodobne potrošnike. Potrebujejo stabilne prodajne platforme, skupne trgovine, redna prodajna mesta, sejme in začetno podporo, kot so subvencije za najem prostorov ter skupna promocija, da bi njihovi izdelki dosegli širše občinstvo.

Da bi se soočili z izzivi, smo v okviru Forma Rural zasnovali serijo treh delavnic, katerih cilj je spodbujanje podjetniškega razmišljanja in razvijanje potrebnih veščin. Delavnice so nudile kombinacijo teoretičnega znanja in praktičnih vaj, prilagojenih potrebam udeležencev.
Tri delavnice za praktične rešitve
Na prvi oktobrski delavnici, ki sta jo vodila Matevž Straus skupaj z Žanom Menartom, so udeleženci spoznali osnove kulturnega podjetništva in tržnih veščin. Ta delavnica je ponudila temelje za večjo prepoznavnost izdelkov na trgu in razvoj podjetniške strategije.

Drugo delavnico je pripravila fotografinja in vplivnica Klara Avsenik Žagar, je bila osredotočena na uporabo mobilnih telefonov za ustvarjanje vizualnih vsebin za socialna omrežja. Udeleženci so se naučili tehnik za boljšo predstavitev svojih izdelkov in blagovnih znamk.

Na zadnji delavnici, ki je potekala v sodelovanju z gostjami Matejo Bizjak (Idrijsko-cerkljanska razvojna agencija), Kati Sekirnik (DUO Škofja Loka) in Majo Modrijan (Destilator), smo spoznali njihove zgodbe in primere dobrih praks drugih rokodelcev. Pogovarjali smo se o načinih mreženja, iskanja finančne in strokovne podpore ter organizaciji dogodkov.
Sodelujemo in ustvarjamo
Tudi v prihodnje naša vizija ostaja jasna. Podpirati želimo ustvarjalce in rokodelce, ki s svojim delom ohranjajo kulturno dediščino in jo prilagajajo sodobnim tržnim izzivom. Udeležba na delavnicah je pokazala velik potencial lokalnih ustvarjalcev in njihovo željo po prenosu znanja.
To znanje že koristimo pri pripravi prazničnega sejma, ki ga organiziramo skupaj s članicami društva Lipa rič. Komaj čakamo, da z vami decembra delimo rezultate našega sodelovanja!
